A fejlesztés közvetlen célja az önkormányzati tulajdonban lévő Ózdi Távhőtermelő és Szolgáltató Kft. ózdi távhő-hálózatának kiterjesztése (új felhasználók bekapcsolása a rendszerbe), valamint annak energetikai szempontból való racionalizálása, veszteségeinek csökkentése, így a szolgáltatás eredményeinek növelése.

A helyi és nemzetgazdasági szintű CO2-megtakarítás fokozása, az energiafüggőség, valamint az energiafelhasználás csökkentése az új távhő-támogatási rendszer összességének csökkentése a távhőtermelés és –szolgáltatás infrastruktúrájának energetikai korszerűsítésével. Figyelembe véve a távfűtési rendszer elavult és pazarló voltát, a felújítás által jelentős energia-megtakarítás érhető el. Az energiahatékonyságot javító beruházások eredményeként elért megtakarítás a családok által fizetendő díjak csökkentését, a rezsicsökkentés fenntartásának biztosítékát, a szolgáltatás biztonságát vonja magával.

Az Ózdi Távhőtermelő és Szolgáltató Kft. fő tevékenysége a távhőszolgáltatás. Az ellátás színvonalának emelése érdekében új műszaki megoldásokkal törekednek a szolgáltatói oldal korszerűsítésére. Ezért a több ezer lakást ellátó nagy szolgáltatói tömbhőközpontok helyett, az épületek hőfogadóiba a primer rendszerre közvetlenül csatlakozó hőközpontokat alakítottak ki. A szolgáltatói hőközpontok szétválasztásával 8 db új felhasználói hőközpontot hoztak létre, valamint 16 db korszerűtlen építőelemes hőcserélős hőközpont új hőközpontra való cseréje valósult meg.
A fejlesztési igényt alapvetően a távhő-szektor rossz energetikai jellemzői teszik megalapozottá. A távhő-vezetékhálózat egy része máig a felszín felett fut, igen rossz állapotban lévő szigeteléssel ellátva. Következésképpen a hálózati hőveszteség meglehetősen magas. A pályázaton belül a felszínen futó távhő-vezetékek földbe helyezésére került sor, melyet 788 fm ISOPLUS-vezeték felhasználásával valósítottak meg.

A távhőszolgáltatást felhasználók igen kritikusak az ár/értékarány tekintetében. A távhőellátás versenyképességét csak az átfogó korszerűsítéssel elérhető magasabb hatásfokú hőtermeléssel és hőszolgáltatással lehet megőrizni. A hőközponti és vezetéki korszerűsítések jelentősen csökkentik a szolgáltató primer energiaigényét. 
Az Ózdi Távhő Kft. ózdi távhő-hálózatának kiterjesztése keretében 1 db új felhasználó távhő-rendszerre történő csatlakoztatása történt meg, mely távhővezeték-építést és új hőközpont kialakítását jelentette.

A cég logója

Polgármesteri Hivatali központi ügyfélszolgálat (ÓKÜSZ:)

Cím: 3600 Ózd, Városház tér 1.

Hétfő: 8:00-16:00
Szerda: 8:00-20:00
Péntek 8:00-12:00
Telefonszám: 48/574-192

Hibabejelentés

Tel.: 48/ 472-050

Ügyfélszolgálat

Cím: 3600 Ózd, Zrínyi út 3.
Hétfő/Szerda/Péntek: ÁTMENETILEG SZÜNETEL
Kedd, Csütörtök: ÁTMENETILEG SZÜNETEL
Tel: 48/473-611/ 104., 105., 107. mellék

Társaságunknál telefonos ügyfélszolgálat nem működik. Ügyfélszolgálati nyitvatartási időben hívhatók a 104 ,105 és 107 mellékszámok.

Ezek a telefonszámok kizárólag arra szolgálnak, hogy a felhasználók időpontot egyeztessenek ügyintézés céljából a személyes ügyintézéssel működő ügyfélszolgálathoz.
"Készült a DÁP design system felhasználásával" badge kép
Az oldalt tervezte és kivitelezte: Máté István
Copyright © 2025 Ózdi Távhő Kft. Minden jog fenntartva.